ازدواج با فرزندان طلاق | ازدواج با دختر یا پسری که بچه طلاق است؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

 

ازدواج با فرزندان طلاق یکی از نگرانی‌هایی است که افراد و بسیاری از خانواده‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. فرزندان طلاق معمولا در محیط پرتنشی بزرگ می‌شوند و نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض آسیب‌پذیری قرار دارند. اما اینکه این مسئله می‌تواند در زندگی آینده و ازدواج این افراد تاثیر داشته باشد به عوامل محتلفی بستگی دارد. برای داشتن یک ازدواج موفق با فرزندان طلاق مانند سایر افراد بهتر است از جلسات مشاوره پیش از ازدواج بهره ببرید تا جنبه‌های مختلف ازدواج‌تان مورد بررسی قرار بگیرد. در ادامه به بررسی جامع‌تری درباره این موضوع می‌پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

ازدواج با فرزندان طلاق

 ازدواج با دختر یا پسری که بچه طلاق است؟

 

آیا ازدواج با فرزندان طلاق محکوم به شکست و طلاق است؟

بسیاری از خانواده‌ها فکر می‌کنند که اگر دختر یا پسرشان با کسی که فرزند طلاق است ازدواج کنند، رابطه‌شان محکوم به شکست و طلاق است. در حالیکه این یک تفکر اشتباه است. درست است که فرزندان طلاق مشکلات بیشتری را در زندگی تحمل کرده‌اند اما این به منزله آن نیست که ازدواج با این افراد به خودی خود بد است. عوامل مختلفی در زندگی مشترک و موفق نقش دارند و فرزند طلاق بودن به تنهایی نشان دهنده یک زندگی شکست خورده نیست. گاهی فرزندانی که خانواده‌های طلاق گرفته ازدواج می‌کنند با تجربه زندگی قبلی خود شرایطی را برای همسرشان به وجود می‌آورند که مسائل زندگی والدینشان تکرار نشود و این مسئله سلامت روان خانواده را بیش از بیش بالا می‌برد و به زندگی موفق نیز ختم می‌شود.

عوامل منفی موثر بر ازدواج با فرزندان طلاق

1. مشکلات عاطفی

تمامی فرزندان برای داشتن رشد سالم به توجه و محبت والدین خود نیاز دارند. در این بین فرزندان طلاق معمولاً به دلیل نداشتن مادر یا پدر و کاهش دریافت توجه و محبت دچار مسائل عاطفی بیشتری هستند. این خلاءهای عاطفی و مشکلات هیجانی در برخی موارد می‌تواند به روابط بعدی و ازدواج انتقال پیدا کند و مشکلاتی را در روابط زناشویی به وجود بیاورد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر فرد مورد نظر توسط همسر و خانواده همسر خود مورد پذیرش و محبت قرار بگیرد، بسیاری از این مشکلات و خلاءهای عاطفی به حداقل می‌رسد.

2. آسیب‌های روانی

یکی دیگر از عوامل منفی موثر در ازدواج با فرزندان طلاق آسیب‌های روانی است. در واقع در برخی موارد کودکان و نوجوانان برای مدت‌های طولانی شاهد دعوا و بحث یا ضرب و شتم بین پدر و مادر خود بوده‌اند، برهیچکس پوشیده نیست که مسائلی از این قبیل می‌تواند آسیب‌های روانی برای فرد ایجاد کند. ترمیم و بهبود این آسیب‌ها و مشکلات قبل از تصمیم برای ازدواج می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و فرد را برای داشتن یک رابطه زناشویی و زندگی موفق آماده کند.

تماس با مشاور

3. مهارت‌های اجتماعی پایین

ذکر این نکته مهم است که مهارت اجتماعی پایین‌تر صرفا مختص به فرزندان طلاق نمی‌باشد. بسیاری از افراد که فرزند طلاق هم نیستند به دلایل مختلفی ممکن است مهارت اجتماعی پایینی داشته باشند. اما مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته است به طور میانگین نشان داده که فرزندان طلاق مهارت اجتماعی پایین‌تری دارند. با این حال این مسئله نشان دهنده آن نیست که تمام افراد این ویژگی به همراه خود دارند.

4. عدم پذیرش طلاق والدین

عدم پذیرش طلاق والدین از طرف فرزند می‌تواند یک عامل تاثیر‌گذار بر روحیه و روابط بعدی فرزند باشد. یکی از مشخصه‌های سلامت روان و زندگی سالم، پذیرش آسیب‌ها و رویداد‌های منفی در زندگی است. عدم پذیرش این رویداد‌ها می‌تواند بر سلامت روان فرد تاثیر منفی بگذارد و ازدواج و زندگی آینده را با مشکلاتی همراه کند.

مواردی که در ازدواج با فرزندان طلاق باید در نظر گرفت

فرزندان طلاق به طور کلی با آسیب‌های روانی و اجتماعی بیشتری در طول زندگی مواجه شده‌اند که این مسئله می‌تواند بر روابط شخصی و زندگی زناشویی آن‌ها موثر واقع شود. طبیعی است که برای یک ازدواج مناسب باید مواردی را در نظر گرفت. به طور مثال میزان اعتماد فرد به طرف مقابل، محیطی که فرد در آن بزرگ شده، میزان صمیمیت فرد با افراد مختلف، پذیرش طلاق والدین و آسیب‌های عاطفی و روانی از جمله این موارد می‌باشند.

با این حال برای اینکه بتوانید شناخت بهتر و کامل‌تری نسبت به فرد مقابل خود داشته باشید مراجعه به یک روانشناس می‌تواند کمک کننده باشد. روان‌شناس با بررسی تمام جوانب از زوایای مختلف می‌تواند ارزیابی موثرتری انجام دهد تا به شناخت بهتر شما نسبت به فرد مقابلتان کمک کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا یک فرزند طلاق به احتمال بیشتری در زندگی خودش به دنبال طلاق گرفتن می‌رود؟

یک باور نادرست در این زمینه وجود دارد و افراد عمدتاً فکر می‌کنند که اگر کسی فرزند طلاق باشد، قبح طلاق برایش ریخته شده و راحت‌تر دست به چنین اقدامی می‌زند. واقعیت این است که طلاق ممکن است برای هرکسی و به هر دلیلی پیش بیاید اما اینکه یک نفر چون فرزند طلاق است، پس به احتمال بیشتری در زندگی خودش به دنبال طلاق گرفتن می‌رود اشتباه است.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

ازدواج با فرزندان طلاق

 ازدواج با دختر یا پسری که بچه طلاق است؟





:: برچسب‌ها: ازدواج با فرزندان طلاق | ازدواج با دختر یا پسری که بچه طلاق است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: